Free shipping on orders higher than 100 € | All promos are valid until the 31 of July

our prevention policy for COVID-19

 Extraordinary measures COVID-19

Regarding the safety of our customers and employees of b simple, we have established a set of preventive measures to avoid COVID-19. Below is a brief summary of these measures:
 
1 - Sale in physical locations of the brand b simple is suspended indefinitely. We will soon inform you when we will resume selling in markets and stores.

 
2 - In the online store, sales are dispatched on a single day of the week. Thus, our employees are on telework to perform other tasks and only visit our facilities one day per week. This measure may create some delay in the delivery of orders, but we believe that our customers will understand this decision.

 
3 - All of our pieces are individually packed in the warehouse and are shipped in the same conditions. Thus, we believe that the possibilities of contamination are minimal for our customers. We advise our customers to clean individual packages with alcohol (or alcohol-based solution) before opening. Please do not use bleach as it may damage the piece.

 
4 - Exchanges or returns of articles will be carried out by our delivery service ensuring greater comfort and safety for our customers. To schedule this service, you should send an email to shop@bsimple.pt to request the exchange or return, and with the personal data necessary for the shipment: name, address, telephone contact and email, as well as the day on which you want the collection.

 
5 - During this pandemic period b simple hired a more careful delivery service, which includes the use of gloves and masks by couriers. This added cost was fully assumed by b simple as a way to guarantee the best delivery conditions to our customers. Despite this delivery service, with greater health concerns, we also advise our customers to receive orders using masks and gloves.

 

#stayhome #staysafe #stayhealthy #staycomfy #staypositive

 

Medidas especiais COVID-19

 

Tendo em vista a segurança dos nossos clientes e dos colaboradores da b simple, estabelecemos um conjunto de medidas preventivas para evitar contágio de COVID-19. Apresentamos de seguida um breve resumo dessas medidas:

 

1 – Está suspensa por tempo indeterminado a venda em locais físicos da marca b simple. Em breve informaremos quando vamos retomar a venda em mercados e lojas.

 

2 – Na loja on-line as vendas são expedidas num único dia da semana. Assim, os nossos colaboradores estão em tele-trabalho a realizar outras tarefas e só se deslocam às nossas instalações um dia por semana. Esta medida pode cria algum atraso na entrega de encomendas, mas acreditamos que as nossas clientes compreenderão as nossas decisões.

 

3 – Todas as nossas peças estão embaladas individualmente em armazém e são expedidas nessas mesmas condições. Assim, acreditamos que as possibilidades de contaminação são mínimas para as nossas clientes. Aconselhamos as nossas clientes a limpar com álcool (ou solução à base de álcool) as embalagens individuais antes de abrirem. Por favor, não usem lixivia pois pode danificar a peça.

 

4 – As trocas ou devoluções de artigos serão efetuadas pelo nosso serviço de entregas garantindo um maior conforto e segurança aos nossos clientes. Para o agendamento deste serviço, deverá enviar um email para shop@bsimple.pt a solicitar a troca ou devolução, e com os dados pessoais necessários à expedição: nome, morada, contacto telefónico e email, assim como o dia em que pretende a recolha.

 

5 – Durante este período de pandemia a b simple contratou um serviço de entrega mais cuidado, incluindo estafetas de luvas e máscara. Este custo acrescido foi totalmente assumido pela b simple como forma de garantir as melhores condições de entrega às nossas clientes. Apesar deste serviço de entrega, com maiores preocupações com a saúde, aconselhamos as nossas clientes igualmente a receberem as encomendas de máscara e luvas.

 

#fiqueemcasa